Mano kūnas

Po nėštumo organizmas turi prisitaikyti prie motinystės tiek fiziškai, tiek ir emociškai.

Jūsų kūdikis pagaliau čia!

Nepaisant to, kad kūdikis jau gimė, jūsų organizmui gali prireikti laiko kol atsigaus  ir sugrįš į pirminę, iki nėštumo buvusią būklę. Tačiau jūsų krūtys turės prisitaikyti prie naujos funkcijos – pieno gamybos.

Mum and baby

Gimda traukiasi

Jūsų gimda buvo išsipūtusi lyg balionas ir prireiks kelių savaičių, kol ji taps įprasto dydžio. Todėl gimdai traukiantis, galite justi menstruacinio pobūdžio skausmus.

Kraujavimas

Pirmąsias 2 - 4 savaites po gimdymo pastebėsite kraujavimą iš makšties, vadinamą liochijomis – tai nėra tikros menstruacijos. Tai nutiks nepriklausomai nuo to, ar gimdėte pati, ar jums buvo atlikta Cezario pjūvio operacija. Pirmąsias 12 - 24 valandas po gimdymo kraujavimas gali būti gana gausus, tačiau po kelių dienų spalva pakis į rausvai rudą ir galiausiai – baltą. Jeigu maitinate krūtimi, menstruacijų greičiausiai nebus tol kol žindysite. Jeigu krūtimi nemaitinate, menstruacijos turėtų atsirasti praėjus maždaug keturioms savaitėms po gimdymo.

Hemorojus (hemorojiniai mazgai)

Po gimdymo dažnai atsiranda hemorojus, tačiau įprastai išnyksta po kelių dienų. Vidurių užkietėjimo išvengsite valgydama maistą, kuriame gausu skaidulų, pavyzdžiui, vaisius, daržoves ir „pilno grūdo" produktus bei gerdama daug vandens. Jei vis dėl to prireiktų vaistų nuo hemorojaus, pasitarkite su gydytoju.

Kasdien atlikite pilvo dugno raumenų stiprinimo pratimus, kad išvengtumėte šlapimo nelaikymo

Silpni pilvo dugno raumenys

Paskutinius keletą mėnesių jūsų pilvo dugno raumenims teko didelis krūvis, tad jie nusilpo. Todėl rekomenduojama ir toliau atlikti pilvo dugno raumenų stiprinimo pratimus, kad išvengtumėte šlapimo nelaikymo.

Motinos pienas

Pirmosiomis dienomis po gimdymo krūtys išskirs priešpienį – tai daug baltymų turinti medžiaga, kurioje gausu svarbių maisto medžiagų ir antikūnių jūsų kūdikiui. Įprastai pienas pradeda gamintis 2-ą ar 3-ą dieną po gimdymo. Jei žindysite, tuomet pirmąją savaitę kasdien pagaminsite apie 300-500 ml pieno, vėliau jo gali padaugėti iki 600-700 ml priklausomai nuo jūsų vaikelio poreikių.

Žindymas

Jei tik galite, sveikatos priežiūros specialistai rekomenduoja, maitinti krūtimi. Tai naudinga ir jums, ir jūsų kūdikiui.

Maitinimas krūtimi naudingas jums, nes:

  • padeda stiprinti ryšį su kūdikiu;
  • padeda susigrąžinti iki nėštumo buvusias kūno formas;
  • padeda atsipalaiduoti, nes padarote pertrauką, kad pažindytumėte.

Motinos pienas naudingas mažyliui, nes:

  • jo sudėtyje yra maistinių medžiagų, reikalingų kūdikio vystymuisi ir augimui;
  • užtikrina apsaugą nuo daugelio sveikatos sutrikimų;
  •  užtikrina nebrangų ir nuolatinį maisto šaltinį.

Breastfeeding

Rekomenduojama, kad  pirmuosius šešis mėnesius kūdikiai būtų maitinami tik motinos pienu. Tačiau šį sprendimą jūs tūrite priimti atsižvelgdama į savo galimybes ir įvertinusi gydytojų patarimus.

Gana stabilus kūdikio maitinimo režimas turėtų susiformuoti po keturių savaičių, todėl galėsite suplanuoti kasdienę veiklą.

Valgymo režimas

Kiekvieno kūdikio valgymo režimas yra individualus.

Pirmosiomis savaitėmis krūtimi maitinamas kūdikis gali valgyti 8 - 12 kartų per parą. Buteliuku maitinami kūdikiai valgo rečiau, pradžioje apie 8 kartus per dieną.

Gana stabilus kūdikio maitinimo režimas turėtų susiformuoti po keturių savaičių, todėl galėsite suplanuoti kasdienę veiklą.

Jei žindote, gali šiek tiek užtrukti, kol tinkamai išmoksite techniką. Jeigu jums kyla sunkumų, paprašykite sveikatos priežiūros specialisto pagalbos.

Be to, pientraukiu galite nusitraukti pieną ir laikyti šaldytuve vėlesniam vartojimui.

Vėl mylėkitės

Normalu, jeigu pirmąsias savaites ar mėnesius po gimdymo nesijaučiate pasirengusi mylėtis. Kol atsigaus jūsų organizmas gali užtrukti, be to, tikėtina, kad jausitės pavargusi, tad seksas bus paskutinis dalykas jūsų galvoje. Jei jaučiate, kad esate pasiruošusi vėl mylėtis, pamėginkite, kai kraujavimas baigsis. Jeigu turite siūlių, gali užtrukti ilgiau, kol vėl jausitės patogiai.

Pamąstykite apie kontracepciją

Naudokitės tinkamomis kontracepcijos priemonėmis, jei nenorite vėl pastoti. Plačiai paplitęs įsitikinimas, kad negalite pastoti kol žindote yra klaidingas. Šiuo laikotarpiu kai kurioms moterims vyksta ovuliacija. Pasitarkite su savo gydytoju, apie jums tinkančias kontracepcijos priemones.

Pasirūpinkite savo emocine savijauta

Pirmąsias 3 - 4 dienas po gimdymo moterys dažnai jaučiasi prislėgtos ir verksmingos. Tai hormonų ir nuovargio poveikis! Tačiau, jei savijauta blogėja, pasitarkite su gydytoju.

Daugiau patarimų apie motinystę

Ar dabar jau geriau suprantate savo organizmą po gimdymo? Ar norite sužinoti, ko dar galite tikėtis pirmaisiais nuostabiais motinystės mėnesiais? Apsilankykite mitybos skiltyje, kurioje rasite platesnės informacijos apie visavertę mitybą. Gyvenimo būdo skiltyje, rasite patarimų, kaip įveikti iššūkius, kurie iškyla tapus tėvais.