Gyvenimo būdas

Šie gyvenimo būdo patarimai padės Jums apsaugoti būsimą mažylį nuo galimos rizikos ir džiaugtis sveikesniu nėštumu.

Privalote apsvarstyti savo įpročius, kad užtikrintumėte sveiką vaisiaus vystymąsi. Fizinis aktyvumas ir visavertė mityba yra svarbūs veiksniai, kuriuos gali tekti koreguoti.

1. Valgykite subalansuotą maistą

Būsimai mamytei rekomenduojama valgyti daug skaidulų ir mažai riebalų turintį maistą, kuris Jums suteiks energijos ir patenkins jūsų besivystančio vaisiaus mitybinius poreikius.

Nėštumo metu valgykite subalansuotą ir įvairų maistą
2. Sumažinkite arba atsisakykite tam tikrų produktų

Kai kurie maisto produktai ir gėrimai nėštumo metu turėtų būti išbraukti iš valgiaraščio. Visiškai atsisakyti reikia alkoholio ir iš anksto paruoštų užkandžių. Kofeino ir tam tikrų rūšių žuvų galima vartoti tik nedideliais kiekiais. Sužinokite daugiau apie vengtinus maisto produktus mitybos skiltyje.

3. Padidėjęs maistinių medžiagų poreikis

Nėštumo laikotarpiu, maistinių medžiagų poreikis išauga iki 150 proc.  elevit® Pronatal  – tai vitaminų, mineralų ir mikroelementų kompleksas nėščiosioms, žindyvėms ir moterims planuojančioms pastoti. Sudėtyje yra didelis folio rūgšties ir geležies kiekis. Klinikiniais tyrimais įrodyta, kad folio rūgštis padeda sumažinti nervinio vamzdelio defektų (pvz., spina bifida) atsiradimo riziką, o geležis padeda išvengti mažakraujystės.

4. Rūpestingai ruoškite maistą

Plaukite rankas bei vaisius ir daržoves, maisto produktus apdorokite termiškai ir laikykite tinkamoje temperatūroje bei palaikykite švarą virtuvėje – šios paprastos priemonės padės išlikti sveikai ne tik jums, bet ir besivystančiam vaisiui.

5. Lankykite nėščiųjų kursus

Šiuose grupiniuose užsiėmimuose sužinosite ko galite tikėtis nėštumo metu bei kaip pasiruošti gimdymui. Įgytos žinios padės lengviau įveikti nėštumo, gimdymo ir vaiko auginimo iššūkius.

6. Palengvinkite „rytinį pykinimą"

Ne vien nėštumas, bet ir pykinimas gali sutrikdyti jūsų įprastą gyvenimo būdą. Pasinaudokite bent keliais patarimais, kad sumažintumėte ir palengvintumėte rytinio pykinimo" simptomus.

7. Sumažinkite rėmenį ir vidurių užkietėjimą

Nėštumo metu gali varginti rėmuo ir vidurių užkietėjimas. Šiuos negalavimus galite palengvinti, jei vadovausitės keliais įprastais patarimais.

8. Reguliariai mankštinkitės

Svarbu, kad nėštumo metu būtumėte aktyvi. Taip išliksite sportiška, sumažinsite stresą ir pasiruošite gimdymui. Pasistenkite bent 30 minučių per dieną lengvai pasimankštinti, pasivaikščioti ar paplaukioti. Jei iki nėštumo aktyviai sportavote, jums gali tekti sumažinti krūvį, kad nepersistengtumėte. Aktyvūs pratimai, kontaktinis sportas ar veikla, kurios metu galite nugriūti, šiuo metu turėtų būti išbraukti iš dienotvarkės. Jei dėl ko nors abejojate, pasitarkite su gydytoju.

Yoga

9. Pradėkite daryti dubens dugno pratimus

Nėštumo laikotarpiu jūsų dubens dugno raumenims teks didelis krūvis. Įtraukite pratimus, skirtus dubens dugnui stiprinti, į savo kasdienę mankštą. Be to, tai padės išvengti šlapimo nelaikymo nėštumo metu ir gimus kūdikiui.

10. Venkite alkoholio ir rūkymo

Atsisakykite alkoholio ir rūkymo, kai tik pajuntate, jog laukiatės.

Svarbu, kad nėštumo metu būtumėte aktyvi. Taip išliksite sportiška, sumažinsite stresą ir pasiruošite gimdymui.
11. Ypatingai rūpinkitės dantimis ir dantenomis

Nėštumo laikotarpiu dantenos yra jautrios ir lengvai pažeidžiamos, todėl dantis ir tarpdančius valykite švelniai. Jei pasireiškė „rytinis pykinimas", burną išskalaukite vandeniu, tačiau nevalykite dantų šepetėliu išsyk. Taip sumažinsite kenksmingą rūgščių poveikį. Kai lankysitės pas odontologą, būtinai paminėkite, jog laukiatės.

12. Venkite kačių kraiko

Katės kraiką valykite mūvėdama gumines pirštines arba paprašykite aplinkinių pagalbos, nes jame gali būti kenksmingų bakterijų. Dėl tos pačios priežasties mūvėkite pirštines ir dirbant sode ar darže.

Nėštumo atmintinė

Paruošėme išsamią atmintinę, kuo reiktų pasirūpinti nėštumo laikotarpiu.  Esant poreikiui, sąrašą galite atsispausdinti.