Mityba

Jums gali kilti klausimų, ką valgyti nėštumo metu. Kaip ir įprastos sveikos mitybos atveju, derėtų vengti tam tikrų gėrimų ir produktų.

Subalansuota mityba nėštumo metu padės jums išlikti sveikai ir suteikti kūdikiui visų jo vystymuisi reikalingų maisto medžiagų. Nėštumo metu rekomenduojama mitybos racioną papildyti 300 kcal. Apytiksliai 300 kcal sudaro vienas obuolys, bananas ir t.t

Ką valgyti?

Labai svarbu, kad jūsų maistas nėštumo metu būtų kokybiškas. Mitybą turėtų sudaryti duona, grūdų produktai, vaisiai ir daržovės bei produktai, kurių sudėtyje yra pakankamai baltymų, pvz., žuvis, liesa mėsa ir pieno gaminiai.

Taip pat rekomenduojama:

  • vengti perdirbto ir greito" maisto, nes jame daug sočiųjų riebalų,  druskos ir cukraus.
  • gerti daug vandens. Tai padės virškinti maistą ir pašalinti toksinus. Išgerkite bent 2 litrus kasdien, kad išvengtumėte vidurių užkietėjimo ir jums nepritrūktų skysčių.

Svarbūs sveikatingumo patarimai nėščiosioms

Nėštumo metu svarbu nepriaugti per daug svorio, taigi stebėkite savo mitybą.

Lady eating

Nėštumo metu turėtumėte atidžiai sekti savo mitybą:

  • Venkite alkoholio.
  • Venkite produktų, kurie gali būti užkrėsti listerijomis. Tai – minkšti sūriai, rūkyta mėsa, iš anksto paruoštos mišrainės, žali kiaušiniai, žalios arba rūkytos jūros gėrybės. Įsitikinkite, kad gerai išvirėte ar iškepėte kiaušinius, mėsą ir žuvį.
  • Atidžiai rinkitės žuvį, nes kai kurios žuvys sukaupia daugiau gyvsidabrio.
  • Ribokite kofeiną. Kofeino norma nėščiajai yra mažesnė nei 150 mg per dieną.Kofeino šaltiniai – kava, juoda ir žalia arbata, šokoladas ir energiniai gėrimai.

Kaip reaguoti į įprastus nėštumo keliamus nepatogumus

Rytinis pykinimas

Iki 80% moterų pirmojo nėštumo trimestro metu patiria rytinį pykinimą". Štai keletas paprastų patarimų, kaip galite palengvinti ar net išvengti rytinio pykinimo":

  • venkite kvapų ir maisto produktų, sukeliančių pykinimą;
  • paragaukite įvairių maisto produktų ir gėrimų, kad atrastumėte tuos, kurie gali palengvinti simptomus.;
  • valgykite reguliariai ir mažomis porcijomis. Tai gali palengvinti ar sustabdyti pykinimą;
  • rinkitės lengvai virškinamus ir neriebius produktus, pvz., duona, ryžiai ar makaronai.  Taip pat galite suvalgyti užkandį, kuriame gausu baltymų, pvz., kietasis sūris;
  • venkite riebaus, aštraus maisto ir daržovių nuo kurių jums pučia pilvą;
  • išgerkite bent 2 litrus vandens per dieną, kad nepritrūktumėte skysčių.

Rėmuo

Rūgšties pojūtis arba rėmuo dažnai pasitaiko antrajame ir trečiajame nėštumo trimestre, kai augantis kūdikis spaudžia ir taip sunkiai veikiančią virškinimo sistemą. Štai keletas patarimų, kurie gali palengvinti jūsų būklę.

  • Valgykite reguliariai ir po truputį, kad neapkrautumėte virškinimo sistemos.
  • Venkite kepto, aštraus ir riebaus maisto, kuris gali suerzinti skrandį.
  • Valgydama negerkite skysčių, kad išvengtumėte pilvo pūtimo. Gerkite daugiau skysčių tarp valgymų.
  • Neikite prigulti bent kelias valandas po valgio.
  • Nešiokite laisvus drabužius.
  • Miegokite ant keletos pagalvių, kad pilvas būtų žemiau už galvą.
  • Preparatas Rennie®, kuris yra tinkamas nėštumo ir žindymo laikotarpiu, gali padėti numalšinti rėmenį, tačiau prieš vartojimą pasitarkite su gydytoju.

Vidurių užkietėjimas

Viduriai gali užkietėti dėl hormonų pokyčių, sumažėjusio aktyvumo ir augančio vaisiaus. Nevartokite laisvinamųjų,  prieš tai nepasitarusi su gydytoju. Verčiau pakoreguokite mitybą ir gyvenimo būdą.

  • Valgykite pakankamai angliavandenių (vaisių, daržovių, pilno grūdo produktų" ir kt.), nes juose gausu skaidulų.  Dietologai rekomenduoja suvalgyti apie 20-30 gr. skaidulų kasdien.
  • Gerkite daug vandens.
  • Reguliariai mankštinkitės – lėtas pasivaikščiojimas dienos pradžioje gali jums padėti.

Skonio receptorių pokyčiai

Nėštumo metu gali pasikeisti skonio receptoriai. Tikėtina, kad vieno maisto produkto labai trokšite, o į kitą net negalėsite pažiūrėti. Dažniausiai tai nesukelia ypatingų problemų, nebent jūsų pageidavimai yra labai neįprasti. Jei dėl to kyla kokių nors rūpesčių, pasitarkite su gydytoju.

Nėštumas išvargina organizmą, todėl rekomenduojama mitybą papildyti vitaminais, mineralais ir mikroelementais, kurie yra reikalingi sveiko vaiko vystymuisi nuo jo pradėjimo iki gimimo.

Nėštumas išvargina organizmą, todėl rekomenduojama mitybą papildyti vitaminais, mineralais ir mikroelementais, kurie yra reikalingi sveiko vaiko vystymuisi nuo jo pradėjimo iki gimimo.

Itin svarbios maistinės medžiagos:

Folio rūgštis

Per pirmąsias nėštumo savaites, kai dauguma moterų net nežino, kad laukiasi, vaisiaus nervinis vamzdelis jau būna susiformavęs ir užsidaręs. Nervinis vamzdelis sudaro kūdikio galvos ir nugaros smegenis, kurios yra būtinos nervų sistemai. Kūdikio nervinio vamzdelio formavimosi metu, svarbų vaidmenį atlieka folatų kiekis moters organizme. Klinikiniais tyrimais įrodyta, jog folio rūgštis (sintetinė folatų forma) padeda sumažinti nervinio vamzdelio defektų (pvz., spina bifida) atsiradimo riziką.
Nėštumo metu išauga folio rūgšties poreikis, ypač trečiajame trimestre. Todėl ne tik planuojant nėštumą, bet ir laukiantis rekomenduojama vartoti multivitaminų ir mineralų kompleksą elevit® Pronatal, kurio sudėtyje yra 800 mcg folio rūgšties.

Geležis

Padidėjęs būsimos mamytės kraujo tūris, placenta ir vaisiaus augimas – tai veiksniai dėl kurių išauga geležies poreikis nėštumo metu. Todėl papildomas geležies vartojamas gali padėti išvengti geležies trūkumo organizme, kuri yra labai svarbi besivystančiam vaisiui. elevit® Pronatal sudėtyje yra 60 mg geležies.

elevit® Pronatal ir nėštumas

Nėštumo laikotarpiu, maistinių medžiagų poreikis išauga iki 150 proc.  Vien su maistu aprūpinti organizmą visomis reikalingomis maistinėmis medžiagomis, kai jų poreikis yra padidėjęs, gali būti sudėtinga. elevit® Pronatal yra multivitaminų, mineralų ir mikroelementų kompleksas, sukurtas specialiai tam, kad aprūpintų jūsų organizmą reikalingomis maistinėmis medžiagomis viso nėštumo bei žindymo laikotarpiu. Klinikiniais tyrimais įrodyta, kad folio rūgšties vartojimas, sumažina nervinio vamzdelio patologijos atsiradimo riziką, o geležis padeda išvengti mažakraujystės.

Žinoma, net ir vartojant elevit® Pronatal, reikia laikytis sveikos mitybos principų. Tačiau jums daugiau neteks nerimauti ar su maistu gaunate reikalingų medžiagų, nes elevit® Pronatal padeda aprūpinti organizmą sveiko vaiko vystymuisi būtinomis mineralinėmis medžiagomis ir vitaminais.

Gyvenimo būdo koregavimas

Visavertė mityba nėštumo metu yra gyvybiškai svarbi, tačiau tai ne vienintelis rūpestis. Perskaitykite mūsų gyvenimo būdo patarimus besilaukiančioms mamytėms. Galbūt nustebsite, kad kai kuriuos jūsų įpročius gali tekti koreguoti.