Nėštumo atmintinė

Tai – paprastas sąrašas, kuriuo galėsite vadovautis nėštumo metu. Atsisiųskite ar atsispausdinkite jį, kad būtų patogiau naudotis.

Pirmasis trimestras: nuo 1 iki 12 savaitės

  • Apsilankykite pas savo gydytoją

    • Jei manote, kad galite būti nėščia, apsilankykite pas gydytoją. Gydytojas gali patvirtinti, jog laukiatės bei nustatyti gimdymo datą ir supažindinti su sveikatos priežiūros programa nėštumo metu.

  • Suplanuokite vizitus pas gydytoją

    • Jums reikės reguliariai tikrintis pas gydytoją nėštumo metu, kad įsitikintumėte, jog viskas vyksta sklandžiai. Pirmasis vizitas turėtų būti iki 12 nėštumo savaitės.

  • Atlikite reikalingus tyrimus

    • Pirmojo nėštumo trimestro metu jums bus atlikti kraujo ir šlapimo tyrimai, taip pat gali būti atliktas ultragarsinis tyrimas. Gydytojas gali rekomenduoti atlikti papildomus tyrimus, pvz., dėl citomegalo viruso, toksoplazmozės ir kt.

  • Apsispręskite dėl ligoninės ar gimdymo namų

    • Apsvarstykite, kurioje ligoninėje ar gimdymo namuose pageidaujate gimdyti. Jei kyla klausimų, pasitarkite su gydytoju.

  • Pasikonsultuokite su gydytoju dėl multivitaminų, mineralų ir mikroelementų komplekso elevit® Pronatal nėščiosioms vartojimo

    • elevit® Pronatal sudėtyje yra didelis folio rūgšties ir geležies kiekis. Klinikiniais tyrimais patvirtinta, kad folio rūgštis sumažina nervinio vamzdelio defektų (pvz., spina bifida) atsiradimo riziką. Geležis padeda kompensuoti geležies nepakankamumą. Rekomenduojama vartoti elevit® Pronatal bent vieną mėnesį iki pastojimo, viso nėštumo ir žindymo laikotarpiu.

  • Palengvinkite „rytinį pykinimą"

    • Pasinaudokite bent keliais patarimais, kad sumažintumėte ir palengvintumėte „rytinio pykinimo" simptomus.

  • Meskite rūkyti

    • Jei dar to nepadarėte, rekomenduojama mesti rūkyti, kai tik pajuntate, jog laukiatės.

  • Atsisakykite alkoholio

    • Nevartokite alkoholio nėštumo ir žindymo laikotarpiu.

  • Valgykite sveikai

    • Rinkitės maistingą, subalansuotą ir įvairią mitybą, kuri padėtų jums ir kūdikiui būti sveikiems. Pasidomėkite, kokių maisto produktų derėtų atsisakyti ar apriboti jų vartojimą bei gerkite daug vandens.

  • Sumažinkite kofeino vartojimą

    • Kofeino norma nėščiajai yra mažesnė nei 150 mg per dieną. Kofeino šaltiniai – kava, juoda ir žalia arbata, šokoladas ir energiniai gėrimai.

  • Reguliariai mankštinkitės

    • Pasistenkite bent 30 minučių per dieną lengvai pasimankštinti, pasivaikščioti ar paplaukioti.

  • Pasidomėkite motinystės atostogų sąlygomis

    • Pasidomėkite savo motinystės atostogų sąlygomis bei kokius dokumentus turite užpildyti ir pateikti.

  • Venkite kačių kraiko

    • Katės kraiką valykite mūvėdama gumines pirštines arba paprašykite aplinkinių pagalbos, nes jame gali būti kenksmingų bakterijų. Dėl tos pačios priežasties mūvėkite pirštines ir dirbant sode ar darže.

Antrasis trimestras: nuo 13 iki 26 savaitės

  • Atlikite reikalingus tyrimus

    • Apsilankykite pas jus prižiūrintį gydytoją bent 2 kartus per antrąjį trimestrą. Jums turėtų būti atliktas ultragarsinis tyrimas tarp 18 ir 20 savaitės, kurio metu bus įvertintas jūsų kūdikio vystymasis.

  • Prisijunkite prie būsimų mamų grupės ar forumo

    • Dalinkitės savo patirtimi su kitomis nėščiosiomis.

  • Užsirašykite į nėščiųjų kursus

    • Šie kursai naudingi, nes galite sužinoti ko tikėtis gimdymo metu, kokie yra skausmo malšinimo būdai bei įgysite pagrindinių vaiko priežiūros žinių. Be to, galėsite užduoti rūpimus klausimus, aptarti savo jausmus ir susipažinti su kitais būsimais tėvais.

  • Pasidomėkite maitinimu krūtimi

    • Maitinimas krūtimi teigiamai veikia tiek mamos, tiek kūdikio sveikatą. Jei planuojate maitinti krūtimi, paieškokite informacijos apie žindymą internete, knygose, žurnaluose bei kituose šaltiniuose. Taip pat galite užsirašyti į paskaitą ar kursus apie žindymą.

  • Darykite pratimus dubens dugno raumenims

    • Nėštumo metu jūsų dubens dugno raumenims tenka didelė apkrova, todėl jie gali nusilpti ir atsirasti šlapimo nelaikymas. Šie paprasti pratimai padės sustangrinti raumenis.

  • Apsvarstykite vaiko priežiūros variantus

    • Jei gimus kūdikiui planuojate neužilgo grįžti į darbą, apsvarstykite įvairius vaiko priežiūros variantus.

  • Įsigykite drabužių nėščiosioms

    • Greičiausiai pastebėjote, kad jūsų turimi drabužiai nebetinka, todėl laikas ieškoti skirtų nėščiosioms. Jums taip pat prireiks specialios liemenėlės.

Trečiasis trimestras: nuo 27 savaitės iki gimimo

  • Pasirūpinkite kūdikio kraiteliu

    • Jums reikės baldų vaiko kambariui, taip pat vėžimėlio, kūdikio drabužių, vystyklų ir kitų būtinų priemonių. Galite pirkti naujus ar pasiskolinti iš draugų ar giminaičių, kurie augina vyresnius vaikus.

  • Įsigykite specialią liemenėlę

    • Jūsų krūtys padidės, todėl apie 28 nėštumo savaitę gali tekti įsigyti naują liemenėlę.

  • Pasirūpinkite automobiline kėdute, nešykle

    • Vaikai privalo būti saugiai pritvirtinti automobilyje, jiems tinkamoje kėdutėje arba kūdikio nešyklėje.

  • Susipakuokite daiktus į ligoninę

    • Jums gali tekti neužilgo vykti į ligoninę, todėl rekomenduojama susipakuoti daiktus iš anksto. Nepamirškite ir kūdikio kraitelio.

  • Paruoškite vaiko kambarį

    • Įrenkite kūdikio kambarį, kad iš anksto būtumėte pasiruošę kūdikio grįžimui iš ligoninės.