Gyvenimo būdas

Jei planuoajte nėštumą, laikykitės kelių paprastų gyvenimo būdo patarimų, kurie padės pasiruošti pastoti bei suteiks geriausią kūdikio gyvenimo pradžią.

Mityba, kūno svoris, rūkymas ir mankšta – tai tik dalis, lengvai kontroliuojamų veiksnių, kurie daro įtaką tikimybei pastoti. Jei norite padidinti galimybes pastoti, Jums gali tekti koreguoti bent keletą kasdienių įpročių.

Šie gyvenimo būdo patarimai padės jums ir jūsų partneriui planuojant šeimos pagausėjimą.

Pasirūpinkite savimi

 
1. Pasirūpinkite mityba

Laikykitės subalansuotos mitybos, kuri yra praturtinta vaisiais ir daržovėmis, aukštos kokybės baltymais, pilno grūdo" produktais, mažo riebumo pieno produktais bei gerkite daug vandens.  Pilnavertė būsimos mamytės mityba padeda užtikrinti geriausią kūdikio gyvenimo pradžią. 

Planuojant nėštumą, derėtų vengti ne tik alkoholio, bet ir maisto produktų, kuriuose galima rasti listeria bakterijų (pvz., minkštieji sūriai, šalti mėsos užkandžiai, žali kiaušiniai, iš anksto paruoštos salotos ir kt.), bei žuvies, kurioje gali būti aukšta gyvsidabrio koncentracija. Taip pat rekomenduojama sumažinti vartojamo kofeino kiekį. Daugiau informacijos rasite planavimo skyriuje, mitybos skiltyje.

Laikykitės subalansuotos mitybos, kuri yra praturtinta vaisiais ir daržovėmis. Pilnavertė būsimos mamytės mityba padeda užtikrinti geriausią kūdikio gyvenimo pradžią.
2. Mitybos poreikiai planuojant nėštumą

Nėštumas – tai moters gyvenimo periodas, kurio metu išauga maistinių medžiagų poreikis. Be to, plačiai pripažinta, kad visavertė būsimos mamytės mityba yra svarbi ne tik jai pačiai, bet ir vaisiui.

Tačiau vien su maistu aprūpinti organizmą reikalingomis maistinėmis medžiagomis, kai jų poreikis yra padidėjęs, gali būti sudėtinga. Multivitaminų, mineralų ir mikroelementų kompleksas elevit® Pronatal gali padėti aprūpinti jūsų organizmą būtiniausiomis medžiagomis.

Pirmosiomis nėštumo savaitėmis pradeda formuotis kūdikio vidaus organai. Tačiau šiuo metu galite dar nežinoti, kad laukiatės, todėl svarbu pasirūpinti savo maistinių medžiagų balansu. Rekomenduojama pradėti vartoti multivitaminų, mineralų ir mikroelementų kompleksą bent mėnesį prieš pastojimą.

3. Išlikite sveika ir laikykitės tinkamos maisto higienos

Jei tinkamai apdorosite maistą, sumažinsite riziką užsikrėsti infekcijomis, kurios plinta maistu. Laikykite visus virtuvės įrankius ir paviršius švarius, kruopščiai plaukite rankas, vaisius ir daržoves, maistą apdorokite termiškai ir laikykite jį tinkamoje temperatūroje.

4. Reguliariai mankštinkitės

Aktyvus gyvenimo būdas padeda sumažinti lėtinių sveikatos problemų riziką ir gerina jūsų kasdieninį gyvenimą.

Tačiau nepersistenkite! Dideli fiziniai krūviai gali paveikti jūsų hormonus, o tai gali turėti įtakos tikimybei pastoti.

Couple walking in woods

5. Prižiūrėkite savo svorį

Sveiko kūno svorio palaikymas yra itin svarbus planuojant nėštumą. Tikimybė pastoti sumažėja, jei jūsų kūno svoris per mažas arba turite antsvorio. Viena iš svorio kitimo priežasčių yra hormonų pusiausvyros sutrikimai.

Jei norite nustatyti idealų savo kūno svorį, turite apskaičiuoti savo kūno masės indeksą (KMI). Tai galite padaryti padalindama savo svorį kilogramais iš ūgio metrais kvadratu.
 
Idealus KMI turėtų būti tarp 18,5 ir 24,99. Jei jums reikia priaugti ar numesti svorio, pasitarkite su savo gydytoju apie tinkamiausius būdus.

Sumažėjęs streso lygis gali padidinti tikimybę pastoti
6. Meskite rūkyti

Rūkymas sukelia daugybę sveikatos problemų bei gali pakenkti tiek vyrų, tiek moterų vaisingumui.  Planuojamas nėštumas yra puiki proga atsikratyti šio žalingo įpročio.

Jei norite mesti rūkyti ir jums reikia patarimo, kreipkitės į gydytoją arba vaistininką.

7. Sumažinkite streso lygį

Galite pajusti stresą ir nuovargį dėl greito gyvenimo tempo ir bandymų susilaukti kūdikio. Tačiau tikimybę pastoti galite padidinti, jei sumažinsite streso lygį (pvz., praktikuojant atsipalaidavimo technikas).  Joga, tai či, meditacija ir kt. – tai užsiėmimai, padedantys atsipalaiduoti.

8. Venkite didelio karščio

Kai planuojate pastoti, venkite dažnų saunos ar spa procedūrų aukštoje temperatūroje.  Vyrams taip pat rekomenduojama vengti aukštos temperatūros, kad pagerintų spermatozoidų sveikatą.

9. Venkite kačių kraiko

Katės kraiką valykite mūvėdama gumines pirštines arba paprašykite aplinkinių pagalbos, nes jame gali būti kenksmingų bakterijų. Dėl tos pačios priežasties mūvėkite pirštines ir dirbant sode ar darže.

Įsitikinkite, kad esate pasiruošę

 
10. Apžvelkite savo finansinę situaciją

Planuojant šeimos pagausėjimą, finansinis stabilumas yra itin svarbus. Įsitikinkite, jog jūsų finansinė padėtis stabili ir esate pasiruošę papildomoms išlaidoms, susijusioms su šeimos pradėjimu.

11. Pasidomėkite savo šeimos sveikatos istorija

Pasidomėkite savo šeimos sveikatos istorija, nes tai gali turėti įtakos jūsų ir jūsų kūdikio gyvenimui. Jei manote, kad kai kurie veiksniai gali turėti įtakos jūsų nėštumui ar vaisiaus vystymuisi, pasitarkite su savo gydytoju nėštumo planavimo pradžioje.

12. Pasitarkite su savo šeima ir draugais

Jei esate pasiruošusi, apie savo planuojamą nėštumą galite pasikalbėti su artimais šeimos nariais ir draugais. Artimųjų ir draugų patarimai padės geriau suprasti ir pasiruošti būsimam nėštumui bei galimiems iššūkiams.

13. Ar esate pasiruošę pokyčiams, kurie jūsų laukia ateityje?

Nors mintys apie būsimą šeimą gali maloniai džiuginti, vis dėl to prieš nėštumo planavimo pradžią pasikalbėkite su savo partneriu bei įsitikinkite, kad jūs abu esate emociškai pasiruošę šeimos pagausėjimui.

Bet tai dar ne viskas ...

Paruošėme atmintinę, kad prisimintumėte kuo derėtų pasirūpinti planuoajnt nėštumą. Perskaitykite ir atsispausdinkite šią atmintinę, kuri padės jums pasiruošti sveikam nėštumo laikotarpiui.