Nėštumo planavimo atmintinė

Šioje atmintinėje pateiktas sąrašas, kuris padės jums pasiruošti būsimam šeimos pagausėjimui. Jūs galite jį atsisiųsti arba atsispausdinti, kad būtų patogiau naudoti.

MITYBA

  • Laikykitės sveikos mitybos plano

    • Subalansuota mityba, praturtinta vaisiais ir daržovėmis, padės užtikrinti gerą jūsų ir jūsų partnerio savijautą.

  • Padidėjęs maistinių medžiagų poreikis

    • Pirmosios 6-8 nėštumo savaitės yra kritiškai svarbios jūsų kūdikio ir jo vidaus organų vystymuisi. Tačiau dauguma moterų apie nėštumą sužino, kai būsimas kūdikis jau yra pradėjęs formuotis.
      Jūsų organizmui gali prireikti laiko kol įsisavins rekomenduojamą maistinių medžiagų kiekį nėštumo metu. elevit® Pronatal aprūpins būsimos mamos organizmą sveiko vaiko vystymuisi būtinomis mineralinėmis medžiagomis, mikroelementais ir vitaminais. Todėl rekomenduojama pradėti vartoti elevit® Pronatal bent vieną mėnesį iki planuojamo nėštumo.

    • Vyrai taip pat gali imtis tam tikrų priemonių, kurios gali padėti pastoti, pavyzdžiui, sveikos gyvensenos praktikavimas.

GYVENIMO BŪDAS

  • Amžius ir vaisingumas

    • Tiek vyrų, tiek moterų vaisingumas mažėja senstant. Jeigu planuojate kurti šeimą, atkreipkite dėmesį į savo ir savo antrosios pusės amžių. Jei iškils klausimų dėl amžiaus ir vaisingumo, pasitarkite su savo gydytoju.

  • Pasirūpinkite savo kūno svoriu

    • Sveikas kūno svoris yra itin svarbus veiksnys tieks jums, tiek jūsų partneriui, nes per mažas ar per didelis svoris apsunkina pastojimą. Stenkitės laikytis sveiko kūno masės indekso (KMI), kuris turėtų būti tarp 18,5 ir 24,99. Jei jums reikia pagalbos koreguojant kūno svorį, kreipkitės į savo gydytoją.

  • Meskite rūkyti ir nevartokite alkoholinių gėrimų

    • Jei bandote pastoti, saugiausia visiškai atsisakyti rūkymo ir alkoholinių gėrimų.

    • Vyrams taip pat rekomenduojama atsisakyti šių žalingų įpročių, nes tai pagerina spermatozoidų būklę ir kiekį.

  • Sumažinkite suvartojamo kofeino kiekį

    • Stenkitės sumažinti kasdienį kofeino suvartojimą iki 150 mg per dieną. Nepamirškite, kad kofeino taip pat galima rasti šokolade, arbatoje, kai kuriuose gazuotuose bei energetiniuose gėrimuose.

  • Sumažinkite savo streso lygį

    • Stresas gali neigiamai paveikti jūsų santykius ir lytinį potraukį. Išbandykite tokias atsipalaidavimo technikas, kaip joga ir meditacija, jeigu manote, jog patiriate per didelį stresą.

  • Sekite savo ovuliaciją

    • Jei žinosite kada vyksta jūsų ovuliacija, padidinsite pastojimo galimybes. Ovuliaciją galite nustatyti remdamasi ovuliacijos skaičiuokle  arba vaistinėje įsigytu ciklo sekimo rinkiniu, kuris padės nustatyti jūsų vaisingiausias dienas. Jei prieš tai naudojote kontraceptines priemones, gali prireikti šiek tiek laiko kol jūsų vaisingumas atsistatys. Jei planuojate atsisakyti kontracepcijos priemonių, pasitarkite su gydytoju.

  • Sportuokite

    • Fiziškai aktyvus gyvenimo būdas ir reguliarūs fiziniai pratimai pagerins jūsų ir jūsų partnerio savijautą. Be to, kodėl nepradėjus sportuoti kartu!

SVARBŪS VIZITAI

  • Apsilankykite pas savo gydytoją

    • Planuojant nėštumą, galite pasitarti su savo gydytoju, kuris informuos apie rekomenduojamus tyrimus bei skiepus. Gydytojas taip pat padės detaliau apžvelgti jūsų šeimos sveikatos istoriją. Jei naudojate kontraceptines priemones, bet norite pradėti planuoti nėštumą, taip pat pasitarkite su gydytoju.

    • Jūsų partneriui taip pat rekomenduojama apsilankyti pas gydytoją, jei planuojate nėštumą.

  • Apsilankykite pas odontologą

    • Apsilankykite pas savo odontologą ir įsitikinkite, jog atlikote visas reikalingas dantų priežiūros procedūras prieš planuojamą nėštumą.

  • Pasitikrinkite savo motinystės atostogų sąlygas

    • Svarbu iš anksto pasidomėti, kokios motinystės ir tėvystės atostogų sąlygos bei kokius dokumentus turėsite pateikti.

  • Ir galiausiai ...

    • Linkime jums sėkmės planuojant nėštumą! Nepamirškite atsipalaiduoti ir džiaugtis kartu. Tai jaudinantis laikotarpis, o ateityje jūsų laukia nuostabūs pokyčiai.