Mama ir kūdikis

Mityba ir žindymas

Prinokęs avokadas

Straipsnis padės atsakyti į šiuos klausimus:

Kodėl žindant svarbi mityba?

Kokius maisto produktus reikėtų valgyti žindant?

Ar žindant reikėtų vengti kokių nors maisto produktų arba gėrimų?

Žindymas yra nelengvas laikas organizmui, o mityba, kurioje gausu vitaminų ir mineralų, svarbi jūsų bendrai sveikatai ir kūdikio vystymuisi.

Sužinokite daugiau:

    Vien motinos pieno jūsų kūdikiui užtenka augti ir vystytis iki maždaug šešių mėnesių amžiaus, o tuomet jau turėtumėte pradėti maitinti kietu maistu.

    Moteris, ruošianti skanias sveikas salotas

    Jūs, ką tik pagimdžiusi mama, sveikai maitindamasi skatinsite motinos pieno gamybą ir aprūpinsite kūdikį visomis būtinomis maisto medžiagomis, kurių reikia, kad jis galėtų augti sveikas. Toliau nurodomos kai kurios svarbios maisto medžiagos ir kokiame maiste jų yra.

    • Omega 3. Šaltiniai – žuvis (lašiša, sardinės), jautiena, linų sėmenys ir graikiniai riešutai.
    • B grupės vitaminai. Organizmas turi ribotas galimybes kaupti B grupės vitaminų atsargas. Todėl svarbu valgyti įvairius maisto produktus, kurių sudėtyje yra šių vitaminų: lapines daržoves, kiaušinius, ankštinius augalus, paukštieną ir mėsą.
    • Baltymai. Baltymų yra įvairioje mėsoje, vištienoje, kalakutienoje, jūros gėrybėse, kiaušiniuose, ankštiniuose augaluose, riešutuose ir sėklose.
    • Geležis. Daugiausia geležies yra raudonoje mėsoje ir žaliose lapinėse daržovėse.
    • Kalcis. Puikūs kalcio šaltiniai yra pienas, sūris ir jogurtas, taip pat žalios lapinės daržovės.
    • Vitaminas C. Vitamino C yra citrusiniuose vaisiuose, kiviuose, kopūstuose, pomidoruose, paprikose.
    • Vitaminas D. Šios medžiagos po gimdymo gali pradėti trūkti. Geriausias vitamino D šaltinis – saulė, tačiau jei negalite išeiti į lauką, jo galite gauti iš maisto produktų, papildytų šiuo vitaminu, tokių kaip pienas ir jogurtai. Ar produktai papildyti vitaminu D, ieškokite etiketėje.
    • Folio rūgštis. Folio rūgštis, labai svarbi nėštumo metu, svarbos nepraranda ir po gimdymo. Jos yra pupelėse, lapinėse daržovėse ir grūduose.
    • Jodas. Jodo yra pieno produktuose ir jūros gėrybėse, taip pat valgomojoje druskoje (žr. etiketėje nurodytą informaciją).

    Jei maitinate tik krūtimi, formaliai valgote už du. Tik atminkite, kad vieno iš jūsų skrandis yra maždaug graikinio riešuto dydžio, todėl nereikia suvartoti dvigubo kiekio kalorijų.

    Jei jaučiatės alkanesnė nei įprastai, suvalgykite sveikų užkandžių


    Dauguma moterų gali pagaminti pakankamai motinos pieno suvartodamos 1800–2200 (ar daugiau) kalorijų per dieną. Jei jaučiatės alkanesnė nei įprastai, suvalgykite sveikų užkandžių, pavyzdžiui, pjaustytų daržovių, neriebaus jogurto ar vaisių. Venkite riebių, cukringų patiekalų, kurie suteikia mažai maistinės vertės.

    Tikėtina, kad jausitės labai ištroškusi, todėl gerkite skysčių. Kofeino ir alkoholio gali patekti į motinos pieną, tad stenkitės jų išvengti ir kaip pagrindinį skysčių šaltinį vartokite vandenį.

    Norint gerai maitintis žindymo metu, reikia sumažinti labai perdirbtų maisto produktų kiekį arba jų visai vengti. Vietoj jų vartokite liesą mėsą, žuvį, daržoves, vaisius, sveikus grūdus ir neriebų pieną. 

    Nors jums susirgus kūdikis vargu ar bus paveiktas per pieną, šią riziką galima sumažinti vengiant nepakankamai termiškai apdorotos mėsos ar pasibaigusio galiojimo maisto produktų. Jūsų organizmui reikia visų vitaminų ir energijos, kurią jis gali gauti šiuo sudėtingu metu, todėl valgykite tik maistą, kuris, jūsų manymu, paruoštas saugiai.

    Perskaitėte šiuos patarimus:

    Geros mitybos svarba žindant

    Kokius maisto produktus reikėtų valgyti žindant?

    Kokių maisto produktų reikėtų vengti žindant?

    Mamos atmintinė

    elevit® Pronatal. Nereceptinis vaistas. Prašome įdėmiai perskaityti pakuotės lapelį ir vaistą vartoti, kaip nurodyta. Netinkamai vartojamas vaistas gali pakenkti Jūsų sveikatai. Jei simptomai nepraeina ar atsirado šalutinis poveikis, dėl tolesnio vaisto vartojimo būtina pasitarti su gydytoju ar vaistininku. Jeigu įtariate, kad Jums pasireiškė šalutinis poveikis, apie jį praneškite savo gydytojui, vaistininkui ar Valstybinei vaistų kontrolės tarnybai prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos el. paštu NepageidaujamaR@vvkt.lt arba kitais būdais, kaip nurodyta jos interneto svetainėje www.vvkt.lt. Reklamos teksto parengimo data: 2021 m. vasario mėn.
    Taip pat apie įtariamą nepageidaujamą vaisto poveikį ar nusiskundimą dėl vaisto kokybės, galite pranešti tiesiogiai Bayer kompanijai, nurodytais kontaktais puslapyje „Susisiekite su mumis“.

    elevit® Breastfeeding. Maisto papildas. Svarbu įvairi ir subalansuota mityba bei sveikas gyvenimo būdas. Maisto papildas neturėtų būti vartojamas kaip maisto pakaitalas.