Planavimas

Mityba ir pastojimas

Moteris, valganti salotas

Straipsnis padės atsakyti į šiuos klausimus:

Kokius maisto produktus geriausia valgyti bandant pastoti?

Kokių maisto produktų vengti bandant pastoti?

Kaip gauti pakankamai folio rūgšties ir geležies?

Geriausias būdas paruošti organizmą nėštumui – pasirinkti gerai subalansuotą mitybą, kurioje gausu vitaminingo sveiko maisto. Pasirinkimas, ką dėti į lėkštę ir ko bent trumpam vengti, palaikys gerą savijautą siekiant tapti mama. Taigi, kokį maistą turėtumėte rinktis?

Sužinokite daugiau:

    Ar žinote, kad abiems būsimiems tėvams svarbu valgyti subalansuotą ir sveiką maistą norint padidinti tikimybę pastoti? Tinkamuose maisto produktuose yra maistinių medžiagų, suteikiančių moterims energijos ir palaikančių optimalią jų sveikatos būklę, tačiau jos gali sustiprinti ir vyrų sveikatą, kalbant apie jų vaisingumą ir spermos kokybę. 

    Kasdieniniame maiste turi būti šių maistinių medžiagų, kurios yra svarbios vaisiaus vystymuisi:

    1. Folio rūgštis
    2. Geležis

    Nors gauti reikiamą maistinių medžiagų kiekį vien su maistu gali būti sudėtinga, tačiau nesijaudinkite. Šiuo atveju gali padėti elevit® Pronatal vitaminų, mineralų ir mikroelementų preparatas, kurio sudėtyje yra įvairių nėštumo metu reikalingų maistinių medžiagų.
     

    Laikas dengti stalą! Pripildykite lėkštę tinkamų maisto produktų – dėl to ne tik suteiksite sau geriausias galimybes sveikai pastoti, bet ir pasijusite puikiai. Kokį maistą valgyti:

    Įvairūs salotų dubenėliai ant balto medinio stalo

    Skaidulingi angliavandeniai – daržovės, švieži vaisiai ir grūdai. Atminkite, kad kuo spalvingesnė lėkštė (raudonos paprikos, oranžinės morkos, žali špinatai) – tuo daugiau vitaminų ir mineralų gaunate.

    Pieno produktai – kontroliuokite cukraus kiekį ir rinkitės natūralaus skonio graikišką jogurtą, o ne ledus ar aromatizuotus jogurtus, kurių sudėtyje yra daug cukraus.

    Rinkitės ekologiškus produktus – valgykite neapdorotus (arba minimaliai apdorotus) maisto produktus, tokius kaip vaisiai ir daržovės, mėsa, kiaušiniai ir ankštiniai augalai bei pieno produktai.

    Alkoholis ir kofeinas. Kai įmanoma, rinkitės vandenį ar kavą be kofeino. Jei negalite gyventi be kavos, apribokite suvartojimą iki 200 mg per dieną, tai yra maždaug dviejų espreso puodelių arba 3–5 puodelių arbatos. Taip pat turėtumėte vengti energinių gėrimų.

    Maisto produktai, kuriuose gali būti listerijų. Kulinarijos parduotuvių skanėstuose, pavyzdžiui, minkštame sūryje, paštete, šaltoje mėsoje, gatavose salotose, žalioje ar rūkytoje žuvyje ir žaliuose kiaušiniuose gali būti listerijų, tad tokio maisto reikėtų vengti.

    Vidutiniškai iškepta mėsa. Paprašykite, kad mėsa būtų gerai iškepta, kad sumažėtų bakterijų sukeliamos infekcijos rizika. 

    Žuvis. Valgykite 2–3 porcijas žuvies per savaitę, tačiau venkite rūšių, kuriose yra daug gyvsidabrio.

    Perskaitėte šiuos patarimus:

    elevit® Pronatal multivitaminų preparato nėščiosioms nauda

    Kokius maisto produktus geriausia valgyti bandant pastoti?

    Kokių maisto produktų ir gėrimų vengti bandant pastoti?

    Nėštumo planavimo atmintinė

    elevit® Pronatal. Nereceptinis vaistas. Prašome įdėmiai perskaityti pakuotės lapelį ir vaistą vartoti, kaip nurodyta. Netinkamai vartojamas vaistas gali pakenkti Jūsų sveikatai. Jei simptomai nepraeina ar atsirado šalutinis poveikis, dėl tolesnio vaisto vartojimo būtina pasitarti su gydytoju ar vaistininku. Jeigu įtariate, kad Jums pasireiškė šalutinis poveikis, apie jį praneškite savo gydytojui, vaistininkui ar Valstybinei vaistų kontrolės tarnybai prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos el. paštu NepageidaujamaR@vvkt.lt arba kitais būdais, kaip nurodyta jos interneto svetainėje www.vvkt.lt. Reklamos teksto parengimo data: 2021 m. vasario mėn.
    Taip pat apie įtariamą nepageidaujamą vaisto poveikį ar nusiskundimą dėl vaisto kokybės, galite pranešti tiesiogiai Bayer kompanijai, nurodytais kontaktais puslapyje „Susisiekite su mumis“.

    elevit® Breastfeeding. Maisto papildas. Svarbu įvairi ir subalansuota mityba bei sveikas gyvenimo būdas. Maisto papildas neturėtų būti vartojamas kaip maisto pakaitalas.