Planavimas

Stresas ir pastojimas

Liūdna ir įsitempusi moteris, sėdinti ant sofos

Straipsnis padės atsakyti į šiuos klausimus:

Kaip liautis nervintis dėl pastojimo?

Ar stresas turi įtakos pastojimui?

Kaip susidoroti su spaudimu pastoti?

Kasdienis gyvenimas gali būti įtemptas. Daug pastangų reikalaujantis darbas, sąskaitų apmokėjimas ir spaudimas išlaikyti aktyvų socialinį ir šeiminį gyvenimą kartais gali atrodyti nepakeliamas. Pridėkite bandymą pastoti ir jūsų streso lygis dar padidės. Pastangos sumažinti stresą bandant pastoti padės jums išlikti sveikai ir laimingai keliaujant į motinystę.

Sužinokite daugiau:

    Jausti stresą bandant pastoti yra normalu. Pradedate kelionę, kuri pakeis jūsų gyvenimą, todėl nieko keisto, kad nerimaujate.

    Norint pastoti gali prireikti laiko, o tai savaime kelia stresą. Šiuolaikiniame pasaulyje esame įpratę prie greitai vykstančių dalykų – nuo maisto, atkeliaujančio per 15 minučių nuo užsakymo, iki naujo „Netflix“ serialo atsiradimo, todėl nėštumo laukimas gali erzinti. 

    Atminkite, kad nerimas dėl pastojimo nėra produktyvus. Lengviau pasakyti nei padaryti, bet pasistenkite atsipalaiduoti ir išlikti realiste. Kai kurių dalykų verta šiek tiek palaukti.

    Skirtingoms moterims tinka skirtingos streso mažinimo strategijos. Svarbu rasti, kas efektyviausia jums, kad galėtumėte mėgautis bandymo pastoti procesu ir suteikti sau geriausią sėkmės galimybę.

    • Šiek tiek pasidomėkite. Jei esate žmogus, kuriam patinka žinios, perskaitykite keletą knygų arba panaršykite internete ir sužinokite daugiau apie šį nėštumo kelionės etapą. Apsiginkluokite faktais ir galėsite labiau kontroliuoti situaciją. 
    • Mankštinkitės. Išlikimas aktyviai, kol bandysite pastoti, padės ne tik fiziškai, bet ir psichologiškai. Mankšta gali pagerinti miego kokybę ir padėti gaminti endorfinus, kurie veikia kaip natūralus vaistas nuo skausmo. Išbandykite kvėpavimo pratimus, meditaciją ar švelnią jogą, kad maksimaliai padidintumėte naudą dvasinei būsenai.
    • Niekam nieko nesakykite. Kuo daugiau žmonių žinos, kad bandote pastoti, tuo daugiau jie klausinės, kaip jums sekasi. Apie tai praneškite tik žmonėms, kuriais pasitikite, kad jie jus palaikytų, kol bandote pastoti.

    Jei kurį laiką bandėte pastoti ir dar nepavyko, gali pradėti kauptis stresas ir spaudimas.

    Kai kurios poros pastoja per kelis mėnesius nuo pirmo bandymo, bet gali užtrukti ir ilgiau. Dauguma porų natūraliai pastoja per metus nuo pirmo bandymo. Tai ilgas laikotarpis. Reikia išlikti kantriai, nors kartais tai atrodo neįmanoma. Nuolat bendraukite su partneriu, pasakokite, kaip jaučiatės, ir išlaikykite pozityvumą. Jei esate jaunesnė nei 35 metų ir nesėkmingai bandėte 12 mėnesių arba jei esate vyresnė nei 35 metų ir nesėkmingai bandėte 6 mėnesius, pasitarkite su gydytoju. Maždaug 1 iš 6 porų patiria vaisingumo problemų, bet yra ne vienas gydymo būdas. 

    Perskaitėte šiuos patarimus:

    Kaip liautis nervintis dėl pastojimo?

    Ar stresas turi įtakos pastojiui?

    Kaip susidoroti su spaudimu pastoti

    Nėštumo planavimo atmintinė

    elevit® Pronatal. Nereceptinis vaistas. Prašome įdėmiai perskaityti pakuotės lapelį ir vaistą vartoti, kaip nurodyta. Netinkamai vartojamas vaistas gali pakenkti Jūsų sveikatai. Jei simptomai nepraeina ar atsirado šalutinis poveikis, dėl tolesnio vaisto vartojimo būtina pasitarti su gydytoju ar vaistininku. Jeigu įtariate, kad Jums pasireiškė šalutinis poveikis, apie jį praneškite savo gydytojui, vaistininkui ar Valstybinei vaistų kontrolės tarnybai prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos el. paštu NepageidaujamaR@vvkt.lt arba kitais būdais, kaip nurodyta jos interneto svetainėje www.vvkt.lt. Reklamos teksto parengimo data: 2021 m. vasario mėn.
    Taip pat apie įtariamą nepageidaujamą vaisto poveikį ar nusiskundimą dėl vaisto kokybės, galite pranešti tiesiogiai Bayer kompanijai, nurodytais kontaktais puslapyje „Susisiekite su mumis“.

    elevit® Breastfeeding. Maisto papildas. Svarbu įvairi ir subalansuota mityba bei sveikas gyvenimo būdas. Maisto papildas neturėtų būti vartojamas kaip maisto pakaitalas.